Saturday, May 25, 2013

Trusa de prim ajutor

Ca un bulldog francez ce se respecta nu plec niciodata la drum fara tote bag-ul meu de calatorii. Este un detaliu foarte important pe care sunt convins ca foarte multi parinti il neglijeaza pentru ca se gandesc ca un bagaj in plus este incomod. Din fericire, nu si ai mei:)
De ce este mai bine sa ai bagajul separat? Odata, este mult mai simplu de verificat daca toate cele necesare au fost luate si apoi, pentru ca atunci cand pe drum ai nevoie de ceva ai acces rapid fiind toate intr-un singur loc.
Indiferent de durata unei calatorii, cateva(mai multe) produse reprezinta must have pentru bagajul unui bulldog francez.
Sticla de apa cu tavita pentru baut. Nu sunt un mare fan al sistemului, dar este intr-adevar o inventie utila. Mancarea si bolurile pentru mancare si apa sunt de la sine inteles ca nu pot lipsi.
Prosop pentru picioruse si baie. 
Pe langa prosop, mai am mereu la indemana servetele uscate si umede. Deh, noi bulldogeii mai balosim, mai regurgitam.... si este obligatoriu sa ne curatam pe la botic. Nu putem iesi in lume altfel decat prezentabili.

Trusa de igiena si prim ajutor:
Evident ca mai sus tot de igiena am vorbit, dar ma refer aici la produse antibacteriene de curatare si medicamente alopate sau naturiste. Este foarte important ca tratamentul medicamentos sa fie prescris in urma unui control de specialitate. Eu va spun ce medicamente mi s-au prescris mie de catre medicii mei de la Andivet Deva. Chiar si pentru produsele naturiste le-am cerut avizul, pentru ca, desi sunt excelente si fara contraindicatii in majoritatea cazurilor, sunt plante sau combinatii care pentru noi animalutele pot fi toxice.
Eu sunt un sensibil atunci cand vorbim de piele si blanita si nu ma dezic de origini. Ma lupt continuu sa mentin sub control dermatita pliuletelor de pe botic si dermatita atopica ce ma ataca in mod constant.
Pentru asta nu-mi lipseste (nu fac reclama produselor, desi recunosc ca nu mi-ar displace postura) Malacetic spray si sampon, dar si Malaseb sampon. Detest profund fiecare  sedinta de curatare, desi stiu ca imi face bine. Dar serios, chiar in fiecare zi...Foarte rar se intampla sa uite sa ma curete cu spray, iar baitele se repeta cu religiozitate de doua ori pe luna.
Pe langa Malacetic, nu plec fara baneocin sau sapromed, extract de musetel si ulei de catina.
Trusa de urgenta momentan contine prednison, clorfeniramin (ideale cand faci cunostinta cu albinele care nu-ti respecta spatiul personal), dar si calciu pentru spasmele musculare.
Daca plecarea este mai lunga, nu-mi lipseste solutia Otifree, discurile si betigasele de bumbac pentru a-mi curata urechile sensibile.


Pana acum v-am povestit ce contine tote bag-ul meu de calatorii( mai are nevoie de ajustari :)), iar mai jos o sa asez frumos la liniuta ce trebuie sa contina trusa de prim ajutor pentru orice animalut, nu doar pentru noi bulldogeii.
·         pentru rani superficiale: apa oxigenata sau betadina( un foarte bun dezinfectant, nu ustura, dar trebuie diluata cu apa cand se aplica pe rana deschisa), fasa si pansamente sterile, fasa elastica, discuri demachiante sau vata, unguent cu antibiotic (asocilin sau ce va recomanda veterinarul)
·         voma si rau de masina: emetiral sau metoclopramid
·         diaree sau probleme digestive: smecta, saprosan, furazolidon, dar neaparat trebuiesc dozate de veterinar
·         febra: algocalmin sau aspirina in doze prescrise de veterinar
·         pentru ochi: seringa fara ac si solutie oculara salina sterila
·         pentru socurile alergice produse de intepaturi  de insecte sau contact cu anumite substante toxice- un antihistaminic puternic (cel mai bine este un produs pe baza de cortizon)
·         termometru
·         foarfeca, ideal cu varf rotund
·         lubrfiant steril
·         sapun lichid si manusi latex
·         prosoape si patura
·         penseta simpla si pentru capuse

·         copie dupa istoricul/certificatul medical, nr. de telefon al medicului curant si nr. Celui mai apropiat cabinet veterinar de urgenta din zona unde mergeti.



No comments:

Post a Comment